Sofar is de naam van de Belgische design sofa die met je meegroeit én past in de circulaire economie. Het doel van oprichtsters Nele en Esther is om duurzaam leven toegankelijk, esthetisch en leuk te maken. Dat doen ze door een modulaire sofa te ontwerpen die comfort, design, duurzaamheid en service combineert.
Met Sofar ontwierpen Nele en Esther de eerste circulaire, Belgische designsofa. Daarmee willen ze duurzaam wonen toegankelijker maken en de impact van meubels op de afvalberg verkleinen. De circulaire Sofar is comfortabel én modulair. Hierdoor moet hij minder snel vervangen worden.
Voor bedrijven gaat Sofar volop voor 'Interior as a service'. Hierbij wordt samen met klanten de volledige interieurnood bekeken en wordt een kantoor- of lobbyinrichting met enkele Sofars ontworpen inclusief een onderhoudscontract. Zo kan Sofar erop toezien dat onderhoud, eventuele herstellingen of aanpassingen in de meubels met nieuwe hoezen steeds gebeurt.
Hoe gaat dat juist in zijn werk? Samen met Sofar stel jij je ideale sofa samen.
Je start met één van de modellen en kiest dan je eigen stof en afwerkingsmateriaal. Ook het onderhoud van jouw nieuwe Sofar is eenvoudig: de hoezen zijn makkelijk afneembaar en wasbaar. Via een esthetisch verwerkte QR-code krijg je bovendien toegang tot onderhoudstips en een vlekkengids. Verandert er iets in jouw leven? Dan pas je net zo snel je Sofar aan door te kiezen voor een andere opstelling of nieuwe hoezen. Wanneer je toch beslist om afscheid te nemen van je Sofar, wordt hij opgehaald en kan elk onderdeel opnieuw gebruikt worden in een nieuw design.
De kwalitatieve Belgische sofa's kunnen gemakkelijk gereinigd en hersteld worden, dankzij de afneembare hoezen. De 100% polyester stoffen behouden hun kleurvastheid en kunnen tegen een stootje. Wanneer er nieuwe stijl nodig is of na een verhuis naar een andere locatie, kan de sofa gemakkelijk aangepast worden van opstelling en look & feel dankzij een nieuwe module en hoezenpakket. Dit hoezenpakket is veel goedkoper dan de aankoop van een volledig nieuwe sofa.
Wij blijven steeds in rechtstreeks contact met de klant dankzij een QR-code bevestigd aan de zetel. Dankzij een simpele scan komt de klant op ons digitaal serviceplatform terecht waar men herstel- en onderhoudstips kan vinden, maar ook nieuwe modules en hoezen kan bestellen. Na gebruik van de SOFAR komen we met onze take-back service de sofa terug ophalen, waardoor we de gebruikte materialen opnieuw kunnen inzetten in een nieuwe SOFAR. Dit samen met een maatwerkbedrijf. Op deze manier maken we samen met onze klanten een positieve ecologische en sociale impact! |
Nele en Esther
Sectoren Kantoorinrichting Textiel Andere
Ambities