Peter Van Steenkiste: "We hebben vijf circulaire challenges gedefinieerd:
Met deze doelstellingen gaan we een nieuw tijdperk in: dat van de circulaire economie. Voor ons zijn er grote opportuniteiten en uitdagingen op vlak van aankoop van circulaire verpakking. We moeten stap voor stap overgaan van lineair over recycleren naar circulair. We volgen hierbij de aanbevelingen van de Ellen MacArthur Foundation op gebied van verpakkingen:
Momenteel onderzoeken we drie pistes: switch naar papier, bioplastic en het ontwerp van een retailmeubel waarbij de klant kan kiezen voor herbruikbare verpakking. Samenwerking is cruciaal in dit verhaal, we moeten zowel de leveranciers van de verpakkingen als de klanten (retail) overtuigen om hier in mee te stappen.
Voor 2020 stellen we ons twee grote doelen:
Een concreet voorbeeld: We introduceren vanaf april 2020 een nieuw assortiment bij een retailklant. Hierbij verminderen we de hoeveelheid op aardolie gebaseerde plastic met meer dan 90%. Zo wordt meer dan 100 ton oliegebaseerde plastic uitgespaard. "